FAQ ( Ofte stillede spørgsmål )

1. BESTILLING

HVORNÅR HAR I BESTILLINGSFRIST?

Bestillingsfristen til næstkommende uge er søndag kl. 14:00.
Efter søndag kl. 14:00 skiftes menuen ud på hjemmesiden og de retter man får vist, er derfor først til ugen efter.

JEG NÅEDE IKKE AT BESTILLE TIL TIDEN, KAN JEG ALLIGEVEL FÅ MIN MAD I NÆSTE UGE?

Nej, det er desværre ikke muligt at foretage en bestilling, efter bestillingsfristen, som er søndag kl. 14:00.

JEG KAN IKKE FINDE MIN ORDREBEKRÆFTELSE.

Tjek din mail om ordrebekræftelsen tilfældigvis er røget i dit SPAM-filter.
Hvis den ikke ligger i dit SPAM-filter, kan du sende en e-mail til support@getfitfood.dk – så gensender vi ordrebekræftelsen til dig.
Hvis du har oprettet en konto via vores hjemmeside, kan du evt. også tjekke om din e-mailadresse er stavet korrekt ved bestilling.

2. BETALING & RABAT

KAN MAN DELE SIN BETALING OP?

Nej man betaler for alle ugerne på en gang og dermed opnår man rabat.

JEG KAN IKKE SE RABATTEN PÅ MIN ORDREBEKRÆFTELSE?

Prisen falder med det samme på måltiderne, når man vælger flere uger.

1 uge 2 uger 3 uger 4 uger
Fuld pris -2 kr. pr. måltid -5 kr. pr. måltid -8 kr. pr måltid

Fx en Kylling i karry/mango sauce koster normalt 60.00 kr. Vælger du 2 uger koster den 58 kr. Vælger du 3 uger koster den 55kr. Vælger du 4 uger koster den 52 kr.

Alt andet end hovedmåltiderne har en fast pris.

HVORNÅR KOMMER DER RABATKODE ELLER KONKURRENCE?

Det gør der løbende. Konkurrencer og rabatkoder er sæsonpræget.

JEG HAR GLEMT AT REGISTRERE MIN RABATKODE. KAN I GØRE NOGET?

Vi kan ikke efterregistrere en rabatkode.

HVORFOR ER PRISERNE STEGET?

Da vi har valgt at løfte kvaliteten til et højere niveau er varekøb også fulgt med. Så derfor har vi været nødsaget til at ændre priserne nogle kr.

Men vi har derimod forhandlet bedre priser på vores fisk og har sat priserne ned der.

3. LEVERING

Indtast dit postnummer, for at se hvornår vi leverer i dit område.


Du skal være opmærksom på, at tidspunkterne er estimeret. Det vil sige, at der tages forbehold for trafik, vejarbejde m.m.
I enkelte tilfælde kan leveringen finde sted op til 1 time tidligere end den angivet tid.


PRIS PÅ LEVERING:
Jylland: kr. 85,00 pr. uge
Fyn: kr. 85,00 pr. uge
Sjælland: kr. 70,00 pr. uge

Yderligere spørgsmål vedr. levering kan sendes til: levering@getfitfood.dk
(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

JEG ER IKKE HJEMME VED LEVERING.

Det er dit ansvar, at være hjemme ved levering. Vi leverer din mad ved hoveddøren – dette gælder også etageejendomme, hvis vi har adgang. Ved særlige tilfælde – fx at din nabo tager imod din mad, skal der sendes en mail til levering@getfitfood.dk.

KAN I FÅ NØGLEN TIL MIN OPGANG?

Hvis vi ikke har garanteret adgang til din opgang, vil vi gerne tage imod din nøgle.

Nøglen kan afleveres i vores butik eller gives til vores chauffør ved første levering. Du vil herefter modtage en kvittering på, at du har afleveret din nøgle til os.

Hvis nøglen ønskes returneret, kan du enten give besked til levering@getfitfood.dk ugen før din sidste levering, hvorpå chaufføren afleverer den med din sidste levering, eller afhente den i butikken.

KAN JEG ÆNDRE ADRESSEN PÅ MIN LEVERING?

Ja, du skal blot være opmærksom at leveringsdagen måske ikke er den samme, da vi leverer henholdsvis tirsdag og torsdag i forhold til postnummer.

Tjek øverst i dette afsnit, under "POSTNUMMER"

Hvis du ønsker ændring af din leveringsadresse, skal dette oplyses ugen før inden fredag kl. 12:00.

Send en e-mail til support@getfitfood.dk

(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

HVOR LÆNGE KAN MIN MAD HOLDE SIG FRISK I TERMOKASSERNE?

Vi pakker din mad om morgenen og leverer gennem dagen. Maden skal senest være i køleskabet kl. 23:00. Vi anbefaler dog, at det kommer i køleskabet straks efter levering.

JEG HAR IKKE FÅET LEVERET MIN MAD TIL TIDEN

Husk, at de oplyste tider er estimeret og der tages forbehold for eventuelle forsinkelser.

Vi gør opmærksom på, at det står på din ordrebekræftelse hvilken dag og inden for hvilket tidsrum din mad bliver leveret.

Har du bestilt efter kl. 14:00 om søndagen, vil din bestilling først blive leveret ugen efter.

4. EMBALLAGEAFGIFT

HVAD ER EMBALLAGEAFGIFT?

Ved din første ordre med levering bliver du opkrævet kr. 50,00 i emballagegebyr. Dette dækker omkostningerne for de termokasser & køleelementer, som vi leverer din mad i. For at skåne miljøet, genbruger vi emballagen. Har du bestilt mad til flere uger, skal du derfor stille den tomme emballage ud til næste levering, så vi kan tage dem med retur.

Ved gentagende gange, at kasser og køleelementerne ikke er sat ud, tillader vi os at opkræve emballageafgiften igen.

JEG HAR FÅET MIN SIDSTE LEVERING. HVAD SKAL JEG STILLE OP MED DE TOMME KASSER?

Vi afhenter ikke tomme kasser, så hvad du gør med kasserne efter sidste levering, er op til dig selv.

Vi vil selvfølgelig blive glad for at få dem afleveret tilbage på vores adresse, da vi tænker på miljøet.

JEG ØNSKER AT HOLDE EN PAUSE. SKAL JEG BETALE NYT EMBALLAGEGEBYR VED NÆSTE ORDRE?

Alle kan have brug for en pause. Hvis du laver en ny ordre indenfor 60 dage fra din sidste levering, vil du IKKE bliver opkrævet et nyt emballagegebyr.

FÅR JEG EMBALLAGEAFGIFT RETUR?

Nej emballageafgiften bliver ikke returneret.

JEG HAR GLEMT, AT SÆTTE MINE KASSER UD TIL JER. HVAD GØR JEG?

Det kan ske for selv den bedste. Hvis du sender os en mail på support@getfitfood.dk, vil vi notere det og tage kasserne med retur næste gang.

Vi tillader os dog at opkræve kr. 50,00, hvis dette sker gentagende gange.

5. AFHENTNING

Du har mulighed for at afhente din mad to gange om ugen.
Tirsdag: 16:00 – 19:00
Torsdag: 17:00 – 19:00

KAN JEG ÆNDRE MIN AFHENTNINGSDAG FRA TIRSDAG TIL TORSDAG ELLER OMVENDT?

Ja, du skal blot sende os en mail på support@getfitfood.dk ugen inden, senest torsdag kl. 12:00 for, at lave ændringen til næstkommende uge.
Vi bekræfter herefter når ændringen er lavet.
(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

KAN JEG ÆNDRING MIN ORDRE FRA AFHENTNING TIL LEVERING?

Ja, du skal blot være opmærksom at leveringsdagen måske ikke er den samme som din afhentningsdag, da vi leverer henholdsvis tirsdag og torsdag i forhold til postnummer.
Dette kan tjekkes under punktet ”Levering”.
Du skal sende os en mail hvis ændringen ønskes, ugen inden, senest torsdag kl. 12:00.
Du vil herefter modtage en mail fra os, med pris på fragten og vores mobilepay nummer.
Når vi har modtaget et screenshot af din betaling, bekræfter vi ændringen.

(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

KAN EN VEN/KÆRESTE/VENINDE MM. AFHENTE MADEN FOR MIG?

Ja, bare der kan fremvises ordrebekræftelse

JEG HAR GLEMT / ER FORHINDRET I AT AFHENTE MIN MAD. KAN JEG AFHENTE EN ANDEN DAG?

Glemmer du eller er du forhindret i at afhente tirsdag, kan du afhente onsdag fra 7:00 - 15:00 eller torsdag fra 8:00 - 12:00 eller fra 17:00 - 19:00.
Måltider der ikke er afhentet senest som beskrevet, vil blive afskaffet.

Glemmer du eller er du forhindret i at afhente torsdag, kan du afhente søndag mellem 11:00 – 14:00.
Måltider der ikke er afhentet senest som beskrevet, vil blive afskaffet.

6. FORTRYDELSE & ÆNDRINGER

KAN JEG KOMME MED ÆNDRINGER TIL MIN NUVÆRENDE ORDRE?

Det er pt. desværre ikke muligt for os at ændre i din nuværende ordre.

KAN JEG ÆNDRE MIN BESTILLING TIL AT BLIVE LEVERET I EN ANDEN UGE?

Vores retter ændrer sig fra uge til uge, hvilket ikke gør det muligt at springe en uge eller to over.

JEG HAR BESTILT GAIN, MEN DET SKULLE VÆRE LOSE WEIGHT.

Er du kommet til at bestille den forkerte pakke, vil vi selvfølgelig gerne være behjælpelig med at ændre dette. Det er vigtigt for os, at du får det helt rigtige mad. Send en e-mail til: support@getfitfood.dk.

Du skal være opmærksom på, at din forespørgsel skal være hos os minimum inden torsdag kl. 12:00 ugen før din levering/afhentning.

(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

KAN JEG ANNULLERE MIN ORDRE FOR DE SIDSTE UGER?

Der er som udgangspunkt inden fortrydelsesret, men vi vil selvfølgelig gerne være behjælpelig, hvis muligt.

Hvis du ønsker at annullere det sidste af din ordre, kan du sende en mail til os på: support@getfitfood.dk

Du skal være opmærksom på, at din forespørgsel skal være hos os minimum inden torsdag kl. 12:00 ugen før, ellers er det ikke muligt for os at annullere din ordre allerede til den efterfølgende uge.

Du skal samtidig være opmærksom på, at det koster et administrationsgebyr på 100 kr. samt vi ændre rabatsatsen til de leverede antal uger.

(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)

7. INFORMATION OM MADEN

Laktose: Der er ikke laktose i nogle af vores hovedmåltider. Mellemmåltider og proteinshakes indeholder laktose.
Gluten: Retterne er ikke glutenfri, kun dem med ris. Retter med kødboller og farsbrød indeholder også gluten.
Sukker-/vandindhold: Vores juices er udelukkende pressede af rene råvarer. Der er ingen tilsætningsstoffer.
Vegetar: Lige nu tilbydes der desværre ikke vegetarretter.
Holdbarhed: 7 dages holdbarhed på køl, fremgår på label af måltidet. Kan fryses op til 3 måneder.
Kcal, Protein mm. Alt information fremgår på label, når maden modtages.

HVORDAN TILBEREDER JEG RETTERNE?

Prik hul i filmen, eller åben filmen på måltidet i hjørnet, så dampen kan komme ud, derefter 3-4 minutter i mikroovnen på 900W (højeste program).

Måltiderne kan også varmes i en alm varmluftsovn på 120 grader (IKKE mere, ellers smelter bakken) i 15-20 minutter. Tag filmen helt af og nyd dit måltid.

HVORFOR KAN MÅLTIDERNE HOLDE SIG I 7 DAGE PÅ KØL?

Det har at gøre med nedkølingen af de enkelte råvare. Derudover bliver måltiderne gaspakket, hvilket gør at man kan lave en langt længere holdbarhed.

8. INFORMATION OM PAKKERNE

MENU 1 / MENU 2 / MENU 3 ER SAMME RETTER MEN I FORSKELLIGE PORTIONSTØRRELSER.

Vi har 6 portionsstørrelser, 3 til mænd og 3 til kvinder. Det betyder ikke at man ikke kan/må vælge mande portioner hvis man er en kvinde eller omvendt.

HVIS JEG HAR ET MÅL OM AT TABE MIG, TAGE PÅ, ELLER ØNSKER AT HOLDE VÆGTEN, HVAD SKAL JEG SÅ VÆLGE?

Regnestykket er meget simpelt for at tabe sig, tage på eller holde vægten.

Det vigtigste for dig er at kende dit ligevægtsindtag. Det vil sige hvor meget mad (kcal) du kan indtage for hverken at tabe dig eller tage på. Det kan du beregne på fx: https://www.helsebixen.dk/shop/kalorieberegner-dagligt-kaloriebehov

Her skriver du din alder, højde og vægt, samt dit aktivitetsniveau ind. Herefter kommer beregneren med et tal som fx 3000 kcal. Det vil sige at du kan spise 3000 kcal om dagen uden at tage på eller tabe dig.

OBS! Du skal være opmærksom på at du ikke kan regne med det tal 100%, men for at komme så præcis som muligt på, kan du indtage 3000 kcal om dagen i 1-2 uger og kigge på vægten. Hvis du hverken taber dig eller tager på, har du ramt dit ligevægtsindtag.

Ønsker du at tabe dig kan du lægge dig 250-750 kcal under dit ligevægtsindtag. Vi anbefaler ikke nogen at lægge sig længere under sit ligevægtsindtag ind max 750 kcal, da det kan have en modsat effekt på din forbrænding.

Ønsker du at tage på i muskelmasse anbefaler vi at du lægger dig 250-500 kcal over dit ligevægtsindtag. Og hvorfor ikke mere? Det er fordi der er en stor chance for at tage en del mere fedt på, hvis kalorieoverskuddet er for højt.

Så når du vælger din pakke ud fra dit ønskede mål, betyder det ikke at du skal vælge ud fra MENU 1, MENU 2 eller MENU 3 (da det er en betegnelse for portionsstørrelsen). Men du skal vælge den pakke der rammer de kalorier du har brug for i forhold til dit kalorieindtag og dit ønskede mål.

Er du en meget overvægtig mand fx, kan det være at du kan tabe dig med de største måltider. Eller en meget aktiv kvinde der forbruger en hel del mere energi, kan det være hun har brug for at spise en mande portion. Så det er meget individuelt for den enkelte person hvad behovet er.

HVOR MANGE MÅLTIDER SKAL JEG VÆLGE FOR 1 UGE?

Det bestemmer du selvfølgelig helt selv.

Hvis du træner, anbefaler vi at du spiser 3 hovedmåltider om dagen, udover din morgenmad, shake efter træning og evt. en snack/mellemmåltid om aftenen.

Du vælger hvad du vil have til en hel uge ad gange når du shopper på hjemmesiden.

Ønsker du fx at spise som ovenstående og vil have til alle ugens 7 dage, vælger du 21 hovedmåltider. Til 5 dage, 15 hovedmåltider osv.

Vil du kun spise Get Fit Food til aftensmad eller frokost i hverdagene, vælger du 5 måltider pr. uge.

Vores måltider er for alle, også bare dem der gerne vil spise sundt og have mere tid i hverdagen.

9. B2B AFTALER

Vi tilbyder frokostordning til virksomheder. Hvis du er interesseret i at høre, hvad vi tilbyder, er du velkommen til at sende en mail til support@getfitfood.dk

B2B LEVERING

Pris på levering: kr. 100 ekskl. Moms

Jylland: Leveres kun om torsdagen

Sjælland: Vælg 1-2 dage om ugen

10. SMS-SERVICE

HVORDAN TILMELDER JEG MIG SMS-SERVICE?

Hvis du opretter en konto, via vores hjemmeside, og påsætter dit mobilnummer ved første ordre, er du automatisk tilmeldt vores SMS-service

Vi gør dig opmærksom på i din ”sidste uge”, at det er tid til at bestille igen og når der kører kampagne eller rabatkode hos os.

Hvis du ikke modtager SMS’er fra os kan det være en god ide at logge ind på din konto og tjekke om du har noteret det rigtige mobilnummer.

KOSTER DET MIG NOGET AT AFMELDE SMS?

Nej, vores SMS-service er gratis både at modtage og at afmelde.

HVORDAN AFMELDER JEG SMS-SERVICE?

Det gør du ved at sende en SMS til 1245 med teksten GETFITFOOD STOP

11. REKLAMATION

Ønsker du at reklamere over en vare bedes du kontakte os på support@getfitfood.dk senest 7 dage fra afhentning/levering. Husk at medsende en detaljeret fejlbeskrivelse. I nogle tilfælde kan vi forlange dokumentation, i form af billeder.

(Følgende informationer skal oplyses: Ordrenummer, navn, telefonnummer & adresse)