MÅLTIDER EFTER BEHOV

 

For at opnå dit ønskede mål, skal vi starte med at finde dit ligevægtsindtag. Ligevægtsindtag er dét antal kalorier du bør indtage på en dag igennem din mad og drikke, for hverken at tabe dig eller tage på.

Følg linket og indtast din højde, vægt, alder og aktivitetsniveau. Derefter vil beregneren vise dig et tal som fx 3000 kcal.

Brug kalorieberegneren:

 

Du skal være opmærksom på at beregneren ikke altid er helt præcis! Vej dig derfor først og spis det antal kalorier som beregneren siger er dit ligevægtsindtag i 1-2 uger og vej dig så igen. Har du ikke taget på eller tabt dig, så har beregneren regnet korrekt.

Ønsker du at tabe dig, så ligger du dig 250-750 kalorier under dit ligevægtsindtag, alt efter hvor hurtigt det skal gå. Vi anbefaler ikke nogen, at lægge sig mere end 750 kalorier i underskud, da det kan have en modsat effekt på din forbrænding.

Ønsker du at opbygge muskler, så anbefaler vi at du lægger dig 250-500 kalorier over dit ligevægtsindtag. Grunden til at vi ikke anbefaler at du lægger dig højere, er fordi der så er en større chance for at tage fedt på.

Ønsker du bare at holde vægten fordi du er tilfreds med hvor du er og bare gerne vil holde den sunde livsstil, jamen så skal du blot ramme dit ligevægtsindtag.

Vores menuer er i forskellige størrelser og indeholder alle sammen forskellige antal kalorier, så der er masser af muligheder for opnå dit mål.
Er man meget overvægtig, så kan det være at man kan tabe sig med de største måltider osv.

Vi anbefaler at du spiser 4-6 gange om dagen for at holde din forbrænding oppe, men i sidste ende handler det om kalorieindtag, for at nå dit mål og hvad der passer ind i din hverdag.